בלוג על שירות לקוחות ובכלל | גל זלזניאק
איך אני יכול לעזור? פרק #22 | נועז זלצמן – לובי 99 – איך דואגים שחברי הכנסת באמת ישרתו את הציבור?

לוביסטים בשירות הציבור: היכרות עם לובי 99

לתאגידים הגדולים ישנם תקציבי ענק המאפשרים להם לקדם הצעות חוק ששומרות על האינטרסים הכלכליים שלהם… וכן, מיותר לציין על חשבון מי זה בא.
על רקע המפגש הבעייתי הזה בין הון לשלטון – מי למעשה נותן את הקונטרה ודואג לאזרחים? ישבתי לשיחה עם עו"ד נועה זלצמן, לוביסטית ציבורית בארגון לובי 99, יוזמה חברתית שמתמודדת מול החברות הגדולות במלחמה על שמירת האינטרסים של הציבור הרחב בכנסת ובממשלה.

נתחיל עם מי נגד מי
בגדול, תפקידו של הלובי (השדולה, אם תרצו) לקדם אינטרסים של תאגיד מסחרי בכנסת ובממשלה;  במילים אחרות – לעצב את החוקים והתקנות (שמשפיעים בסופו של דבר על כולנו) בהתאם לצרכים הכלכליים של הארגון.
לובי 99 הוא ארגון המונה 9,600 חברים, שעושה את אותה העבודה – רק לטובת הציבור. המטרה היא שיהיה מי שישמור על האינטרסים של אזרחי המדינה אל מול הלוביסטים של התאגידים והחברות הגדולות, ולמנוע מציאות שבה רק הטייקונים הם אלו שנותנים את הטון.
נועה עוסקת בתחומי ההון-שלטון והצרכנות. דוגמה טובה לעשייה היא מרד הפסטה שהגיע לכותרות בחודשים האחרונים לאחר העלאת המחירים של "אוסם", פרוייקט שהובילה יחד עם חבריה ללובי בשיתוף גיא לרר מ"הצינור".

ו"בעלי ההון", מיהם?
100% מהתקציב לפעילות של לובי 99 מגיע מתרומות של אנשים פרטיים. במובן זה, המחוייבות בשלב הראשון היא אליהם ולנושאים שהם רוצים לקדם, כשכל הישג שאליו מגיעים מסייע, כמובן, גם לכלל הציבור. התרומה למעשה מאפשרת להם לקחת חלק ולהיות שותפים אמיתיים בעלי השפעה על מה שקורה (יותר מלהצביע בבחירות, לשם העניין).

ושום מילה על אג'נדה פוליטית
ללוביסטים בארגון מומחיות בעולמות הכלכליים והחברתיים, והנושאים שעומדים על הפרק הם בגדר אג'נדה שמשותפת לכולם ללא קשר לעמדת פוליטית, החל מתחרות בין הבנקים, דרך ענייני הון-שלטון ועד לתחבורה הציבורית. לפי נועה, חברי הלובי מגיעים לשותפות רחבה עם מגוון חברי כנסת ומפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית, מהימין והשמאל, כשהם למעשה מהווים סוג של חיזוק במקום שבו לחברי הכנסת יש אילוצי זמן ומשאבים.

בא לכם להאזין לפרק המלא? קבלו קישור >> איך אני יכול לעזור? פרק #22 | נועז זלצמן – לובי 99 – איך דואגים שחברי הכנסת באמת ישרתו את הציבור?

גל זלזניאק

גל זלזניאק

מנכ"ל שירותי כביסקל, מומחה בתחום השירות, מומחה בכל מה שקשור לתחום שירות הלקוחות ויוצר קולנוע.